t/m 22 juli - Reisverslag uit Castanheira de Pêra, Portugal van Chantal Derksen - WaarBenJij.nu t/m 22 juli - Reisverslag uit Castanheira de Pêra, Portugal van Chantal Derksen - WaarBenJij.nu

t/m 22 juli

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

22 Juli 2013 | Portugal, Castanheira de Pêra

Hoi allemaal!

De gasten zijn er. Het is een leuk gezin. Helaas is de internetverbinding kapot, dus ik ben alleen nog maar online bereikbaar als ik in een café zit. Het gezin bestaat uit een meisje van 23, Marin. Een jongen van rond de 21, Tim. En natuurlijk Peter en Elske, de ouders. Ze zijn donderdagavond aangekomen bij de brievenbus van de camping. Dan is het nog een aardig vervelend stukje omhoog, dus Matt en ik reden naar ze toe. Daar aangekomen hebben we hun spullen overgeladen in de jeep en is Matt samen met Elske naar boven gereden. Ik ben bij de gasten in de auto gestapt en heb ze laten zien waar ze het beste de auto neer kunnen zetten. Dat is onze achterom, vandaar is het nog een paar 100 meter omhoog. Ik heb ze gelijk van alles verteld over de omgeving en het mooie zwembad :).

Zaterdag hebben Matt en ik inkopen gedaan, want zondagochtend en avond wilden de gasten met ons mee eten. Dat had ik ze ook aangeraden. Haha een echt verkooppraatje gehouden dus. Voor gisteravond had Matt heerlijke broodjes gemaakt als voorgerecht met een dipsaus. Als hoofdgerecht had Matt zijn beroemde gado gado gemaakt. Ze vonden het heerlijk. Na het eten heb ik de enorme afwas gedaan. Dat vond ik logisch, want ik hoefde niet mee te helpen met het maken van het eten.

Na de afwas had ik erg veel zin om te voetballen, maar helaas ik heb geen voetbal. Dus ik pakte een tennisbal en begon hoog te houden. Ik heb maar liefst 15 keer achter elkaar hoog gehouden. Ja Marc, dat noemen ze balcontrole! :P Hierna ben ik samen met Elske en Marin gaan scrabbelen. Dat was wel gezellig!

Vanochtend ben ik begonnen met het snoeien van de varens achter mijn caravan. Dat is belangrijk voor de brandveiligheid. Daarnaast ben ik de troep van de gasten gaan opruimen. Ze zijn voor een dag naar Coimbra. Toen ik daar mee bezig was, kwam Matt. Hij zei dat hij internet nodig had en dus naar het plaatsje ging. Hij vroeg of ik mee kwam. Natuurlijk kwam ik mee. Nu gingen we met de auto en anders moest ik lopen met mijn laptop.

Helaas heb ik ook net een mailtje ontvangen van een camping. Weer een afwijzing. Waar ze in eerste instantie enthousiast waren, blijkt nu dat ik toch niet vanaf 15 augustus kan komen.. Heel irritant dus. Ik baal er heel erg van, want ze hadden toegezegd dat ik kon komen. Ik had me er op ingesteld en ik was erg opgelucht dat ik dan weg kon, maar ja.. Echt een fikse tegenvaller! Ik mag wel langskomen, maar dan moet ik betalen. Dan ben ik een gast van de camping.

Ik ben voorlopig dus niet bereikbaar, want het internet is bij ons kapot. Gelukkig komt mama woensdag. Daar kijk ik echt naar uit!

Liefs Chantal


  • 22 Juli 2013 - 15:54

    Marc:

    Hee Chantal, Fijn om te lezen dat de gasten goed bevallen! Jammer van het geen dat je niet op een andere camping kan werken. Van het hooghouden met die tennisbal geloof ik niks van, aangezien je nog geen eens een voetbal 15 keer kan hooghouden!

    Veel plezier met mama alvast.

    Xx

  • 22 Juli 2013 - 15:57

    Chantal Derksen:

    Hey Marcie!

    Hahaha je bent gewoon jaloers op mijn balbeheersing! :D. Bedankt!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Castanheira de Pêra

Mijn eerste reis alleen

Komt later.

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2013

Laatste reisverslag

01 Augustus 2013

Gezellig met Nel en mama op pad!

28 Juli 2013

T/m 28 juli

22 Juli 2013

t/m 22 juli

18 Juli 2013

17 en 18 juli
Chantal

Ik heb onlangs mijn opleiding Communicatie afgerond. Voordat ik echt aan een fulltime baan begin, wilde ik gewoon weg. Het liefst naar een mooi en warm land, waar ik veel buiten kan zijn. Dat is gelukt! Ik ga van 28 juni t/m 28 augustus naar een camping in Portugal. Ik verblijf in een mooie oldtimer caravan, maar ik ben natuurlijk voornamelijk buiten. De foto's die ik van de omgeving heb gezien zijn schitterend. Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren om twee maanden "alleen" te zijn. Nou ja, alleen.. samen met slangen en hele grote spinnen. Hopelijk zijn er ook veel gasten, maar dat is nog maar afwachten, want de camping is pas voor het tweede seizoen in gebruik. Door middel van mijn blog hou ik iedereen op de hoogte. Groeten Chantal

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 5224

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 05 September 2013

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: