T/m 28 juli - Reisverslag uit Castanheira de Pêra, Portugal van Chantal Derksen - WaarBenJij.nu T/m 28 juli - Reisverslag uit Castanheira de Pêra, Portugal van Chantal Derksen - WaarBenJij.nu

T/m 28 juli

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

28 Juli 2013 | Portugal, Castanheira de Pêra

Hoi allemaal!

Eindelijk, daar ben ik weer! De gasten zijn donderdag vertrokken, maar ze hadden wel het internet hier op de camping kapot gemaakt. Vanaf vrijdagmiddag hadden we pas weer internet. Woensdag 24 juli pakte ik de auto om naar Pombal te rijden en mama op te halen. Ik vond het wel spannend hoor. Komt mama wel aan? Kan ik de weg goed vinden? Heeft de auto geen kuren? Ik had me goed voorbereid, met de hulp van Matt. Het was dan ook erg gemakkelijk om naar Pombal te rijden. In Pombal aangekomen was het natuurlijk een stuk drukker, want ik moest door het centrum. Door een heel smal straatje kwam ik uiteindelijk bij het station. Het was toen kwart over twee en mama zou 5 uur aankomen. Dinsdag bleek de batterij van mijn horloge te zijn gestopt. Het eerste wat ik deed was het zoeken van een juwelier. Voor €2.50 werd de batterij van mijn horloge vervangen. Het duurde maar een paar minuutjes. Ideaal dus! Helaas stelde het centrum van Pombal helemaal niks voor. In de buurt lag een burcht, maar die was wegens verbouwingen gesloten. Na een beetje rondzwerven, vond ik een Spar supermarkt. Een opa met zijn twee kleinzonen stond in de winkel. Ze hadden zelfs drie tafeltjes staan waar je koffie en gebak kon eten. Ik besloot om daar te gaan zitten. Ik bestelde een koffie en een soort croissantje. Erg leuk! Met z’n drieën runden ze daar de ‘lunchroom’ en de supermarkt.

Nadat ik daar een tijdje had gezeten (er was ook wifi) liep ik weer verder. Ik was op zoek naar the tourist information, want ik wilde graag informatie over voetbalkaartjes voor de interland van Portugal – Nederland in Faro. Faro ligt ver weg, helemaal in het zuiden. Het is onmogelijk om daar vanaf de camping rechtstreeks naar toe te gaan, maar ik ga met mama mee naar Lissabon. Vanaf daar is het nog maar een paar uur. Helaas konden ze me bij de VVV helemaal geen informatie geven. Ze keken online, maar ook daar konden ze niks vinden. Ze hadden geen enkel idee hoe ik aan voetbalkaartjes kon komen, dus dan houdt het op. Helaas, want ik wist één ding zeker. Het is voor mij onmogelijk om hier nog een lange periode alleen te zitten. Er is weinig te doen op de camping en initiatieven worden niet echt gewaardeerd. Het is duidelijk dat Matt het liefste alles alleen doet en weinig rekening houdt met anderen. Ik vind dat erg onprettig. Ik wil graag mijn kost en inwoning verdienen, maar die kans krijg ik niet. Ik heb meerdere campings benaderd, maar iedereen heeft voldoende krachten aan het werk. Het is kijken wat ik ga doen, maar nu geniet ik vooral van de gezelligheid dat mama er is. Gisteren 27 juli zijn we naar Coimbra gegaan. Een schitterende plek! De foto’s ga ik binnekort uploaden. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Chantal

  • 28 Juli 2013 - 17:10

    Marcel:

    Ongeacht wat je na Lissabon gaat doen ben je in elk geval een mooie ervaring rijker, al besef je dat veelal pas later. Heel veel plezier in Lissabon.
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Castanheira de Pêra

Mijn eerste reis alleen

Komt later.

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2013

Laatste reisverslag

01 Augustus 2013

Gezellig met Nel en mama op pad!

28 Juli 2013

T/m 28 juli

22 Juli 2013

t/m 22 juli

18 Juli 2013

17 en 18 juli
Chantal

Ik heb onlangs mijn opleiding Communicatie afgerond. Voordat ik echt aan een fulltime baan begin, wilde ik gewoon weg. Het liefst naar een mooi en warm land, waar ik veel buiten kan zijn. Dat is gelukt! Ik ga van 28 juni t/m 28 augustus naar een camping in Portugal. Ik verblijf in een mooie oldtimer caravan, maar ik ben natuurlijk voornamelijk buiten. De foto's die ik van de omgeving heb gezien zijn schitterend. Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren om twee maanden "alleen" te zijn. Nou ja, alleen.. samen met slangen en hele grote spinnen. Hopelijk zijn er ook veel gasten, maar dat is nog maar afwachten, want de camping is pas voor het tweede seizoen in gebruik. Door middel van mijn blog hou ik iedereen op de hoogte. Groeten Chantal

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5223

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 05 September 2013

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: