Gezellig met Nel en mama op pad! - Reisverslag uit Nazaré, Portugal van Chantal Derksen - WaarBenJij.nu Gezellig met Nel en mama op pad! - Reisverslag uit Nazaré, Portugal van Chantal Derksen - WaarBenJij.nu

Gezellig met Nel en mama op pad!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

01 Augustus 2013 | Portugal, Nazaré

Hoi allemaal!
Afgelopen zondag is ook de zus van Matt aangekomen. We zijn nu met z’n vieren en het is erg gezellig. De oplettende Facebookfans weten natuurlijk al wat we de afgelopen dagen hebben gedaan, maar ik zal het toch nog even vertellen. :)

Afgelopen zondag regende het hier. Niet de hele dag, maar het ging toch wel een paar keer per dag regenen. Het slechtste weer sinds ik hier zit. Ik denk dat Portugal mama wilde verwelkomen. Dinsdag zijn we naar Nazaré geweest. Dat plaatsje is het Volendam van Portugal. Het is een toeristische plek, maar het was zeker niet te druk. Aangezien ik de enige was die kon rijden (mama is te klein en Nel heeft geen rijbewijs) was het even afwachten hoe chaotisch het verkeer zou zijn, maar dat viel heel erg mee! Ik reed als een ervaren autocoureur. Huppa rotondes in de drie. Gas geven tot 100 km/h. Hahaha het ging dus goed. Daarna perfect ingeparkeerd, zodat ik met die grote auto altijd weer goed weg zou kunnen. Slim gedacht! :P

We waren een paar minuutjes bij het centrum vandaan. We hadden twee uur in de auto gezeten, het was zeker 120 km, dus we waren wel toe aan een drankje. We gingen heerlijk aan de boulevard zitten, met het uitzicht op de kust. Het was echt schitterend! Na de ijskoude IceTea gingen we op het strand liggen. Midden in de zon, maar er stond een lekkere wind, dus het was perfect weer! Het eerste wat ik deed was de zee inspringen, de Atlantische Oceaan. Alex, was de Atlantische Oceaan aan de andere kant ook zo wild? Wij lagen op het strandgedeelte waar geen supervisie was, daarom was het bij ons ook rustiger. Binnen een meter werd het al gigantisch diep. Mama vond het maar niks, maar het was super. Die enorme golven waren geweldig. Het was wel grappig dat er verder niemand in het water lag, behalve een andere Nederlander. Wij Nederlanders zijn nou eenmaal goede zwemmers, uitzonderingen daar gelaten. :P

Na het zwemmen en het zonnen zijn we gezellig met z’n 3en gaan lunchen in een smal straatje. Ik had voor zalm gekozen en mama voor zwaardvis. Het smaakte erg goed. Na het drinken van een lekker wijntje zijn we naar een trammetje gelopen. Deze tram trok ons samen met een tiental andere mensen omhoog naar de klif. Vandaar hadden we een geweldig uitzicht! De lucht was blauw, de zon scheen en er stond een windje. Het was een perfecte dag. Echt vakantie.

Rond 7 uur reden we weer weg naar Castanheira de Pera. Na een uur en drie kwartier kwamen we weer terug in ons dorp. Als afsluiting van de dag hebben we hier ook in een restaurantje gegeten. De prijzen lagen hierl weer iets lager dan in Nazaré, maar dat is natuurlijk logisch. We hebben er nog een gezellige avond van gemaakt en rond 11 uur stapten we weer in de auto. Nu begon de survivaltocht. Iets anders kan ik het niet noemen. Voor de weg naar boven heb je gewoon een jeep nodig anders trek je het niet. De onderkant van andere gewone auto’s schuren gewoon helemaal kapot. Na wat hobbels en bobbels kwamen we na een kwartiertje aan op de camping. Gelukkig had Nel een zaklampje bij haar, zo kwamen we veilig bij de caravan aan. Aangezien mijn haar net touw was en ik nog onder de steentjes zat, wilde ik nog wel douchen. Ik heb dan ook gedoucht onder de sterrenhemel.

Woensdagochtend was het gelijk al erg heet, maar ik wilde graag Matt nog ergens mee helpen. Hij gaf aan dat ik nog een gedeelte kon bosmaaien. Dat was het gedeelte achter de vuilnis stapel. Huppa, lange broek en lang shirt aan, masker op etc. Daar gaan we! Pff binnen een minuut had ik het al gigantisch warm, maar ik heb de taak volbracht. Daarna zijn we heerlijk gaan zwemmen bij Praia das Rocas. Dat gigantisch grote zwembad, waar zelfs aerobiclessen worden gegeven. Na het zwemmen hebben mama en ik boodschappen gedaan en daarna een heerlijke pasta met een goed gevulde saus gemaakt. Daarnaast hadden we ook een lekkere sla. Na het koken hebben we ’s avonds nog gezellig met z’n 4en wijn gedronken met op de achtergrond een muziekje. Vandaag (donderdag) is de laatste dag hier op de camping. Lissabon here we come!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Nazaré

Mijn eerste reis alleen

Komt later.

Recente Reisverslagen:

06 Augustus 2013

Laatste reisverslag

01 Augustus 2013

Gezellig met Nel en mama op pad!

28 Juli 2013

T/m 28 juli

22 Juli 2013

t/m 22 juli

18 Juli 2013

17 en 18 juli
Chantal

Ik heb onlangs mijn opleiding Communicatie afgerond. Voordat ik echt aan een fulltime baan begin, wilde ik gewoon weg. Het liefst naar een mooi en warm land, waar ik veel buiten kan zijn. Dat is gelukt! Ik ga van 28 juni t/m 28 augustus naar een camping in Portugal. Ik verblijf in een mooie oldtimer caravan, maar ik ben natuurlijk voornamelijk buiten. De foto's die ik van de omgeving heb gezien zijn schitterend. Ik ben erg benieuwd hoe ik het ga ervaren om twee maanden "alleen" te zijn. Nou ja, alleen.. samen met slangen en hele grote spinnen. Hopelijk zijn er ook veel gasten, maar dat is nog maar afwachten, want de camping is pas voor het tweede seizoen in gebruik. Door middel van mijn blog hou ik iedereen op de hoogte. Groeten Chantal

Actief sinds 17 Juni 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 5220

Voorgaande reizen:

28 Juni 2013 - 05 September 2013

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: